Att Vara Anonym Eller Inte?



Internet, En bisarr värld i sig själv, Där alla kan vara någon och någon kan vara ingen.
Du blir en superstjärna på Youtube för att du lägger upp ett klipp som du antingen förnedrar dig själv eller tvärtom, gör något jävligt bra.
Vi skaffar facebook, som alltid, i evigheters evigheter kommer att behålla din profil och dina bilder, Oavsett om du tar bort dig så finns du alltid där!
Du blir addad i bilder som du skäms över, men dom ligger kvar där. föralltid.
En gång på Internet alltid internet!

Vi gör bloggar om oss och vår familj och vi tar oss bara rätten att blotta dom utan deras godkännande, för det kan väll inte vara så farligt?

Jag själv och typ varenda en av mina vänner som någonsin haft nån form av "sida" på internet, Som har bestått utav bilder på oss själva och våra vänner har alla råkat ut för en/flera mongolider som kopierat alla ens bilder, Skapat en egen profil eller blogg och lever ett låtsas liv med vår identitet.
Och vi har ingen aning om hur många som kopierar oss därute, eller var våra bilder ligger nu?

Och det här är något som får mig att tänka om.
Jag kommer hädan efter alltid att fråga om mina vänners godkännande för att få lägga upp vissa bilder, Jag kommer också alltid att markera med mitt bloggnamn att det är MINA bilder så ingen psykopat snor dom!

Tycker verkligen att alla andra också borde tänka igenom det här ämnet, Men speciellt när ni lägger ut bilder på dom som inte kan styra över faktumet att gör det, att just du har en internet sida där du tar dig makten att lägga ut bilder på någon utan dess godkännande!
Som barn tex, Kul för dom när dom är 20 och hittar en bild på sig själva när dom var små eller i tonåren utan att ens ha valet att välja över det själva.

Jag har aldrig tänkt på det här sättet, men har verkligen fattat nu och det kanske är dags att ni andra där ute kanske också gör det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0