Vilka låtar vill ni höra mig sjunga?

Jocke och jag ska snart börja spela in lite covers, covers får det bli till att börja med, sen om jag införskaffar mig en keyboard så ska jag börja skriva verser till mina egna låtar som jag bara lite lätt påbörjat, och då enbart refrängen, ej verserna.

Eftersom Jocke är en Rocker och jag är mer en soulare så måste vi möttas på mitten.
Jag är en alltätare inom musik och lyssnar på så sjukt blandad musik.
Men eftersom vi håller oss till acustiskt så har jag plöjt arkivet i mitt huvud och hittat några favoriter som jag behärskar och kan skapa min egen touch av, vill inte kopiera rakt av och sjunga efter samma noter som originalen.

Vi ska göra något unikt denna gång, Äntligen! Äntligen får jag göra det jag älskar mest i världen.
Det enda som saknas är en mick som jag tänkte köpa i Stockholm på fredag!

Nu får ni hjälpa mig, här är några förslag

Ozzy Osbourne & Lita Ford - If I Close My Eyes Forever
Jeff Buckley/ Bob Dylan - Mama you've been on my mind
The Verve - The Drugs Dont Work
Metallica - Nothing Else Matters

Okej jag vet, Nothing else matters, så tråkigt men endå, när jag får göra den till min egen så behöver det inte vara allt för tråkigt.
Det här kan bli skit bra eller skit dåligt. Whatever licksom, jag får göra det jag älskar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0